Ušetříte s námi ročně
více než 115 770
TIP: Jak získat slevu?
  • 1. Formulář vyplníte za 1 minutu
  • 2. Obratem Vám zavoláme s kalkulací slevy
  • 3. Vše potřebné za Vás bezplatně vyřídíme
  • 4. Ušetříte s námi až 115 770 Kč ročně

Senát chce vrátit práva zákazníkům


13. 01. 2020

Senát chce vrátit práva zákazníkům

Tento rok čeká v resortu telekomunikací řada změn. Telekomunikační zákon bude totiž opět upraven. Senátu se nelíbí jednání operatorů. K nejskandálnějšímu chování přisuzují to, že si operátoři mění zákaznické smlouvy, jak je napadne. Nová podoba zákona by jim v tom měla zamezit. Práva by se totiž měly opětně vrátit do rukou zákazníků. S plánovanými změnami souhlasí i Ministerstvo průmyslu a obchodu.

Ke kontroverzním změnám, kdy operátoři dostali moc nad svými klienty, došlo v roce 2014. Toto uzákonění pak mělo za vliv, že toho telekomunikační operátoři hojně využili a udělali celou řadu změn v neprospěch zákazníka. Nový návrh zákona se snažil pozměnit aktuální jednostranně výhodné změny smluv a převedení telefonního čísla.

Nevýhodný zákon v roce 2014 protlačil člen sněmovního hospodářského výboru Stanislav Pfléger na základě lobby operátorů. Díky němu si bez vědomí zákazníka mohli operátoři měnit parametry jednotlivých produktů. To samozřejmě ve velkém využívali a staré tarify nečekaně převáděli na nové, které samozřejmě už nnebyli tak výhodné.

Dále se pak objevil i další nešvar, a to nevyžádané automatické zpoplatňování dokupování datových balíčků.

Zákazníkovi byl rovněž značně ztížen odchod od operátora. Mohl odejít pouze tehdy, když prokázal, že jej nevýhodná změna jednoznačně poškozuje. Jinak musel zaplatit velké sankce.

Lidé se tak stali nedobrovolnými otroky svých mobilních operátorů, kteří si s nimi dělali, co chtěli. Nová novela vrací vše zpět. Nespokojený zákazník, když nesouhlasí se změnami, má šanci zcela bez sankcí odstoupit, pokud mu stávající operátor nenabídne nějaké vyhovující řešení.

Nově je rovněž možné přenést si své telefonní číslo i k jinému operátorovi. Přenos je sice možný již nyní, ale trvá až 42 dní, což je oproti jiným evropským zemím příliš dlouhá doba. Nově by to mělo trvat maximálně 4 dny.

Spočítejte si úsporu a ušetřete:

Tento článek naleznete v kategorii

Podobné články


Internet v zahraničí

Internet v zahraničí

Internet v zahraničí je velmi drahý. Je spojen nejen s velkou spotřebou dat, ale i s vysokými cenami. Na rozdíl od cizinců, tak Čecha v za hranicemi poznáte podle toho, že zuřivě nesurfuje, ale nosí mobil v kapse a v ruce třímá stále ještě papírové průvodce.

Datum: 15. 01. 2020
Kategotrie:
Celý článek
Kdy dítěti pořídit mobilní telefon

Kdy dítěti pořídit mobilní telefon

Mobilní telefony dnes zcela běžně vidíme v rukách předškoláků. Školáci se bez nich de facto neobejdou. Je to však rozumné? Existuje nějaká vhodná doba, kdy dítěti pořídit telefon nebo je to na osobním uvážení?

Datum: 14. 01. 2020
Kategotrie:
Celý článek
Čtvrtý mobilní operátor na českém trhu

Čtvrtý mobilní operátor na českém trhu

Je logické, že se to stávajícím mobilním společnostem nelíbí, že by se na trhu měl objevit další hráč. Zpočátku se hovořilo, že tomu tak bude nejprve po roce 2020, dnes však již víme, že je možné, aby tomu tak bylo již letos.

Datum: 22. 12. 2019
Kategotrie:
Celý článek